Pravděpodobně každý dokáže po zamyšlení říct, jak ho ze své zkušenosti ovlivňuje vzhled webových stránek. Pokud člověk navštíví stránku, která je dobře poskládaná, hezky se v ní orientuje a tedy je přehledná a má dobře zvolenou grafiku, tak ve velice pravděpodobné, že na ní uživatel stráví více času jelikož stránka upoutá pozornost. Pozornost je velice křehká a existují způsoby, kterými se jí dá dosáhnout. Věc, které je ale mnohem těžší dosáhnout je zapamatovatelnost. Webové stránky by se pravděpodobně daly zařadit do formy reklamy, jelikož slouží jako forma reprezentace samotné firmy a prezentace produktů.
Existuje několik známých principů, podle kterých se dá řídit, chce-li člověk mít kvalitní a poutavou webovou stránku. Obecně je ale pro člověka, který si chce stránku založit, nejednoduší, aby si nějaké specialistu na to zaplatil. Možná však nebude stačit ani jeden specialista, ale budou potřeba dva. Jde o samotnou stránku, aby dobře fungovala a za druhé jde o její design, který už může řešit někdo jiný. Každopádně musí být zkoordinována práce obou těchto lidí, aby výsledek byl kvalitní.
Možná dnes existují společnosti, které se o obě části této služby postarají v rámci jedné firmy.
Při vytváření webových stránek za účelem zisku se člověk těžko vyhne umístění reklamních oken. Bohužel tato okna velice hyzdí vzhled a celkovou estetiku stránku, ale bohužel se s tím v těchto případech dá dělat jen málo. Negativní vlivy reklamy mohou být utlumeny vhodným umístěním těchto oken na stránku. Pokud jsou okna tak, že návštěvníka neruší při prohlížení, ale pouze k nim občas sklouzne zrak, tak je to pravděpodobně maximum, které šlo udělat. V dnešním světě jsme už velmi přehlceni reklamou, která se na nás valí ze všech stran a vlastně se jí už nedá vyhnout pokud máme počítač, mobil, televizi, či jiný elektronický přístroj.